malé logo
Okrašlovací spolek ve Znojmě
os staré Znojmo

P a m ě ť   m í s t a

Vznikla petice za lepší vlakové spojení Znojemska s Brnem. Objeví se přímo na trati

Hrušovany
Hrušovany nad Jevišovkou tvoří železniční uzel jihu Moravy. Tratě, které se ze stanice rozbíhají, ale neodpovídají potřebám 21. století. 

Ze slibů sešlo
Kvalitní dopravní spojení s Brnem i Vídní je základem pro kvalitní život ve Znojmě a na celém jihu Moravy. Ze slibů o rychlém železničním spojení Znojemska s vnitrozemím Moravy a Rakouskem zbyla jen hořká pachuť,“ uvedl Kacetl (Moravské zemské hnutí).
Zakládající člen Spolku pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě, který dlouhodobě prosazuje rychlé železniční spojení Znojemska s okolními regiony, vyjádřil přesvědčení, že situaci mohou změnit hlasy nespokojených obyvatel Znojma a dalších měst a obcí na jihu Moravy. Inicioval proto vznik petice Za rychlé železniční spojení Znojemska s vnitrozemím.

Chceme lepší spojení do vnitrozemí Moravy i Rakouska
Již před deseti roky požadovalo 45 starostek a starostů ze Znojemska i dolnorakouského příhraničí ve společném memorandu obnovu již tehdy velmi zastaralé drážní sítě na Znojemsku a jejího propojení s Dolním Rakouskem mezi Hevlínem a Laa an der Thaya. Se zklamáním sledujeme, že jsme o deset let starší a žádná zásadní modernizační investice dráhy na Znojemsku neproběhla,“ píše se v petici, která je adresována Ministerstvu dopravy ČR, Správě železnic i krajským orgánům v Brně a Jihlavě.

 


Tratě na jihu Moravy (zdroj: České dráhy)
Tratě na jihu Moravy (zdroj: České dráhy)
Jiří Kacetl na moravsko-rakouském přeshraničním setkání v době uzavření hranic
Jiří Kacetl na moravsko-rakouském přeshraničním setkání v době uzavření hranic
                                                                                                                               


Petice zmiňuje nutnou opravu a optimalizaci tzv. Severozápadní dráhy, tedy trati č. 241 ze Znojma do Okříšek a Jihlavy. Problémem je zejména tzv. Státní dráha, což je trať č. 246 ze Znojma do Hrušovan nad Jevišovkou a odtud do Brna či přes sousední Mikulovsko do Břeclavi. Autor petice zmiňuje názory projektantů, kteří zmiňují zkrácení jízdní doby vlaků až o dvě třetiny oproti současnému stavu.
Je alarmující, že poslední zásadní opravy tratí na Znojemsku proběhly v 80. letech minulého století,“ zdůrazňuje petice v závěrečné části.

S peticí přímo na trať                                                                                                     
S peticí, na které postupně přibývají podpisy lidí nejen ze Znojemska, se Kacetl v pátek 11. září odpoledne vydá přímo na železniční trať mezi Hrušovanami nad Jevišovkou a Znojmem. Uspořádá sérii happeningů na jednotlivých nádražích. Akci zakončí setkáním s občany ve Znojmě.

Znojemský zastupitel, historik a překladatel se podle svých slov chce zasadit o lepší dopravní spojení Znojemska s okolím i na úrovni krajského zastupitelstva. Kandiduje proto na šestém místě koalice Spolu pro Moravu. Mezi jeho priority patří vedle dopravy i kvalitní vzdělávání a kultura.

Autor: Autor: plk,, 9.9.2020, Zprávy z Moravy


Petice: Za rychlé železniční spojení Znojemska s vnitrozemím
                                                                 
zpátky úvod další